Obveznost vodenja evidenc o izrabi delovnega časa je predpisana že od leta 2006. Z novelo Zakona se razširja nabor podatkov, ki jih mora delodajalec vpisovati v evidence.
Z dnem, 20.11.2023 bo potrebno vpisovati dodatnih 5 vrst podatkov (od št. 8 do št. 12), in sicer:
- podatke o številu ur
- skupno število opravljenih delovnih ur s polnim delovnim časom in s krajšim delovnim časom od polnega z oznako vrste opravljenega delovnega časa
- opravljene ure v času nadurnega dela
- neopravljene ure, za katere se prejema nadomestilo plače iz sredstev delodajalca z oznako vrste nadomestila
- neopravljene ure, za katere s prejema nadomestilo plače v breme drugih organizacij ali delodajalcev in organov z oznako vrste nadomestila
- neopravljene ure, za katere se ne prejema nadomestila plače in
- število ur pri delih na delovnem mestu, za katera se šteje zavarovalna doba s povečanjem oziroma na katerih je obvezno dodatno pokojninsko zavarovanje z oznako vrste statusa
- čas prihoda na delo in odhoda delavca z dela
- izraba in obseg izrabe odmora med delovnim časom
- opravljene ure v drugih posebnih pogojih dela, ki izhajajo iz razporeditve delovnega časa
- opravljene ure v neenakomerno razporejenem delovnem času ali v začasno prerazporejenem delovnem času in
- vpis tekočega seštevka ur v tednu, mesecu oz. letu, iz katerega je razvidno referenčno obdobje, ki se upošteva za neenakomerno razporeditev in za začasno prerazporeditev polnega delovnega časa (delodajalec, ki evidenco delovnega časa vodi ročno, bo lahko podatek vpisoval tedensko).
Na spletni strani OZS je na blogu objavljen prispevek Nine Ličar, ki vključuje tudi razlago predpisa. Najdete ga na povezavi : https://www.ozs.si/svetovanje/blogi/ste-se-pripravili-na-spremembe-na-podrocju-evidenc-delovnega-casa-6551cd47216d47d38d37d673.